set.
9
Didàctica i Organització Socioeducativa
setembre 9, 2013 | | Feu un comentari
Didàctica i organització socioeducativa és una assignatura anual de formació bàsica que forma part de la matèria Educació de la titulació Grau en Educació Social.
Partim de l’establiment d’un mínim de continguts que permetrà als i les estudiants avançar en classe –al llarg del curs escolar, no cada dia- amb la sensació de saber, de saber més i de saber millor. Per a això, hi haurà un substrat comú de lectures comunes per a tot el grup i, a més, cada persona escollirà dos llibres entre els recomanats.
Mitjançant l’estudi i coneixement d’una realitat complexa, podem començar a identificar claus per a l’anàlisi i per a l’actuació educativa. I podem també tractar d’aclarir la complexitat a la qual ens enfrontem, mitjançant la formulació de preguntes pertinents.
El programa posa de manifest les tensions a les quals s’enfronta la pràctica educativa, per això cal ser previnguts amb les pretensions de ‘bondat’ que solem atribuir a aquesta pràctica; procurant reemplaçar-les per una mirada utòpica que, desvetllant les contradiccions, tracte de promoure el canvi i la millora. Amb la presentació dels continguts pretenem comprometre als i les estudiants, implicar-los.
Didàctica i organització estan interrelacionades però són plànols de referència que se situen a nivells diferents, la qual cosa dóna lloc a tensions i contradiccions entre elles, a més de les quals cadascuna d’elles ja tenen.
Procurarem que, mitjançant l’accés als continguts, els i les estudiants adquireixin consciència clara de les agendes normatives que s’instal·len en l’educació, amb diferents orígens, però totes les quals porten a dues preguntes crucials en el treball educatiu: què s’ha de fer i què és possible fer.